Соғыс қанша сұсты десек те адамзат тарихының бір бөлігі және кино әлемі бұл тақырыпты 100 жылдан астам зерттеп келеді. Кейбір режиссерлер соғыс қимылдарының сұмдықтарын сынға алып, олардың табиғатын түсінуге тырысса, басқалары қарулы қақтығыстарға қатысушылардың психологиясын суреттейді. Біз бүгін 2023 жылғы соғыс туралы 5 фильм туралы айтамыз.
"Блиндаж" фильмі
Жедел жәрдем дәрігері Сергей мен көне жәдігерлерді сатумен айналысатын Пол қазба жұмыстары кезінде Ұлы Отан соғысынан қалған блиндажды тауып алады. Тылсым күш қазіргі заманның қос азаматын 1941 жылға, яғни өткен шаққа алып кетеді. Осылайша, басты кейіпкерлер Ұлы Отан соғысының басталуындағы сұмдықтың куәсі болады.
Оқиға Герман Поль өзінің досы, жедел жәрдем дәрігері Сергейді заңсыз қазба жұмыстарына қатысуға шақырған сәтте басталады. Павел Екінші дүниежүзілік соғыс кезіндегі артефактілерді батыстық коллекционерлерге қайта сату үшін іздейді. Достар патрульдік қызметте қиындықтарды болдырмау үшін ескі әскери киімдерді киіп алады. Жерге жабылған блиндажды тапқанда, Сергей мен Павел кенеттен уақытты шарлап, өткен 1941 жылғы қиян-кескі ұрыс болған шаққа тап болады. Біз бұл қызық және шытырманға толы фильмді көруге шақырамыз.
"Помилование" фильмі
Басты рөлдерде: Арина Чернецкая, Александр Бухаров, Сергей Белякович, Евгений Михеев, Дмитрий Сутырин
1942 жылғы Ұлы Отан соғысының маңызды шайқастарының бірі Сталинград шайқасы жақындап қалды. Бірақ жас сарбаз Любомир өміріндегі алғашқы ғашығымен қоштасуға үлгермей, жүрегінің шақыруымен тұрған жерінен кетіп қалды. Соғыс уақытының заңы бойынша қашып кеткені үшін ол атылуы керек. Алайда бұл жолы махаббат зорлық-зомбылықты жеңе ала ма?
Фильм башқұрт ақыны, майдангер жазушы Мұстай Кәрімнің көпке мәлім емес, аттас әңгімесі негізінде түсірілген. Фильмнің режиссері жас башқұрт режиссері Айнұр Асқаров болса, продюсері жазушының немересі Тимерболат Кәрімов болды. «Кешірім» 45-ші Мәскеу халықаралық кинофестивалінің «Ресей премьералары» ұлттық байқауының бағдарламасына еніп, жалпы көрермендердің оң бағасын алды. Себебі, ол отандық кино классикасына құрметпен қарайды, өйткені соғыс олардың дамуы үшін фон ғана болып табылады.
"Аудармашы" ("Переводчик") фильмі
Басты рөлдерде: Хади Ханьянпур, Джейсон Вонг, Хавьер Рамос, Джонни Ли Миллер, Шон Сагар
«Тез бостандық» операциясы 20 жылға жуық уақыт бойы жалғасуда, бірақ АҚШ әскері Талибанды (*Ресейде тыйым салынған террористік ұйым) жеңуге жақын да емес. Сержант Джон Кинлидің (Джейк Гилленхол) отряды буктурмага түсіп, аудармашысыз қалады. Оның орнына жаңа аудармашы тез табылды. Ол Ахмед Абдулла, Талибан қашқыны және Кинлиді өлімнен құтқарған адам. Енді екеуі де соғыс алаңында, бірге әрекет ету арқылы ғана аман қалуға болады.
Бұл туынды шығармашылығында жаңа тәжірибе жасауды ұйғарған және әскери драманы түсіріп, дәстүрлі қылмыс жанрынан алшақтап кеткен культ (әсіресе Ресейде) режиссер Гай Ритчидің жаңа жұмысы. Британдық автор алғаш рет Джейк Жилленхолды сомдады. Фильмнің бюджеті 55 миллион долларға бағаланып отыр. «Аудармашы» — Ричидің 2023 жылғы «Фортуна операциясы: Жеңіс өнері» тыңшылық комедиясынан кейінгі екінші фильмі. Ағылшын бұзақысы «Аудармашының» байсалды көрінуі үшін барын салды, актер Джилленхолдың армиялық жаргондары мен атыс-шабыстары сенімді көрінеді. Кейде сурет «Black Hawk Down» немесе «Survivor» атмосферасында тым әсіреленген болып көрінеді.
"Праведник" фильмі
Басты рөлдерде: Константин Хабенский, Федор Добронравов, Сергей Маковецкий, Чулпан Хаматова, Александр Яценко
«Кек алушы» партизан отрядының командирі Николай Киселевке (Александр Яценко) өте қиын тапсырма берілді: Долгоновский геттосынан екі жүзден астам еврей балаларын, әйелдерін және қарттарын майдан шебінен әкелу. Олардың арасы мен қауіпсіздігі – бір жарым мың шақырым, аяушылықты білмейтін жау, батпақ пен жабайы орман. Осы жолда абыроймен жүруге сегіз партизанның күші мен батылдығы жете ме?
Сергей Урсуляктың отыз жылдық режиссерлік мансабындағы бесінші көркем фильмі («Ликвидация», «Тыныш ағындар Дон» және «Қолайсыз ауа-райы»). Картинаның негізі нақты оқиғаларға негізделген - кеңес офицері Николай Киселевтің ерлігі, сол үшін Израильдің Яд Вашем институты оған Халықтар арасындағы әділетті атағын берді. «Праведник» фильмінің қызықты сценарийі және тарихи материалды сауатты баяндауы - оны соғыс туралы ең жарқын фильмдер қатарына қосуға мүмкіндік береді.
"Нюрнберг" фильмі
Басты рөлдерде: Зураб Кипшидзе, Евгений Миронов, Сергей Безруков, Йоахим Поль Ассбок, Игорь Петренко
Игорь Волгин (Сергей Кемпо) немістің Нюрнберг қаласына нацистік Германия басшыларының бұрын-соңды болмаған сот процесіне қатысу үшін кеңестік делегациямен келген тыңшы-аудармашы. Оның шын мақсаты – 1942 жылы хабарсыз кеткен ағасын табу. Бірақ Ленаға (Любовь Аксенова) кенеттен жоспарына түзетулер енгізуге тура келді, өйткені қыздың үлкен саяси интригаға қатысы бар екені анық.
Фильмнің режиссері, «Жұлдыз», «Аңыз №17» және «Экипаж» фильмдері үшін «Алтын қыран» сыйлығына үш мәрте үміткер Николай Лебедев өзін Ресей жұртшылығы үшін блокбастерлердің тамаша маманы ретінде танытты. Бұл жолы ол культтік кеңестік шпиондық триллер жанрына құрмет көрсетуді шешті. «Қалқан мен қылыш» және «Өлі маусым» сияқты фильмдердің жанкүйерлеріне картина ұнауы мүмкін. «Нюрнбергтің» атмосферасы кеңестік классикадан әлдеқайда төмен, бірақ қойылымы қызық.
"Қызығушылық аймағы" ("Зона интересов") фильмі
Басты рөлдерде: Сандра Хюллер, Кристиан Фридель, Ральф Херфорт, Максимилиан Бек, Стефани Петровиц
Рудольф Хосс (Христиан Фридель) және оның әйелі Хедвиг (Сандра Хюллер) әдемі жерде үй салып, отбасылық бақыт табуға тырысады. Хосс Освенцим коменданты екенін, үй концлагерьдің қоршауының дәл қасында салынып жатқанын және еврей тұтқындарын тонау және өлтіру арқылы отбасылық бақытқа қол жеткізетінін білмесеңіз, әрине, керемет естіледі.
Джонатан Глейзердің авторлық әскери драмасы Канн кинофестивалінің басты байқауына қатысып, Гран-при иегері атанды. Картинаның сценарийі - премьера күні қайтыс болған ағылшын прозашысы Мартин Амистің романының еркін интерпретациясы. Режиссердің айтуынша, бұл фильм Холокост трагедиясын көрсету үшін жаңа қыр табу әрекеті. Және ол бұл тапсырманы орындады. Бәлкім, Ханна Арендттің зұлымдықтың банальды екендігі туралы идеясын көрсету жақсы шығар, бірақ ол бағытта әлі ешкім тырысқан жоқ.
Ақерке Дүйсенбай