Jeju Air 7C2216 рейсі жексенбі күні апатқа ұшырап, борттағы 181 адамның 179-ы қаза тапты.
Қандай ұшақ апатқа ұшырады?
"737-800" 1993 жылы алғаш рет қолданысқа енгізілген Boeing компаниясының ең көп сатылатын 737 сериясының «келесі ұрпақ» үлгілерінің бірі болып табылады. 800 нұсқасы алғаш рет 1997 жылы ұшты және осы ұрпақтың ең көп сатылатын ұшағы болды. Оның максималды сыйымдылығы - 189 жолаушы.
800 және оның келесі буыны бір-бірімен тығыз байланысты және қуатты қозғалтқыштары мен басқа да жақсартулары бар 737-Max-пен ауыстырылды. Макс дизайнындағы кемшіліктер 2018 және 2019 жылдары екі өлімге әкелетін апатқа ұшырады, нәтижесінде 346 адам қаза тапты. Бұл апаттар Boeing тарихындағы ең үлкен дағдарыстың бастамасы болды, дизайндағы кемшіліктер түзетілгенге дейін бүкіл 737-Max флоты жұмыстан босатылды.
Boeing 737-800 ұшақтардың қаншасы қазір жұмыс істеп жатыр?
"737-800" көптеген ұшқыштарға таныс. Cirium аналитикалық компаниясының мәліметі бойынша, әлемдегі жолаушы ұшақтары флотының шамамен 15% (4400 ұшақ) Boeing 737-800 ұшақтары құрайды.
SeatMaps веб-сайтына сәйкес, дүние жүзіндегі 180-ден астам авиакомпания 737-800-ді өз флоттарының жұмыс күші ретінде пайдаланады. Оларға АҚШ-тың үш ірі тасымалдаушылары кіреді - American Airlines, United Airlines және Delta. Еуропадағы ең ірі Ryanair әуе компаниясы және басқалар, соның ішінде Qantas, Singapore Airlines және Голландиялық KLM-да да Boeing 737-800 ұшақтары қолданыста бар.
Апатқа ұшыраған ұшаққа не болды?
7С2216 рейсі Бангкоктан Оңтүстік Кореяның Муан қаласына бет алған, борты демалушыларға толы болған. Тергеушілер апаттың себебі туралы қандай да бір қорытынды шығарғанға дейін бірнеше апта өтуі мүмкін. Әуе қозғалысының диспетчерлері әуе көлігі ұшу-қону жолағына жақындаған кезде құспен соқтығысу туралы ескерту жасаған, кейбір сарапшылар ұшақтың апатқа ұшырауының себебі сол деп санайды.
Әуе кемесі қону шассиін ұзартпай қонуға дейін аз уақыт бұрын автоматты бақылау деректерін таратуды тоқтатты. Содан кейін ұшақ антенна массивімен соқтығысып, жалынға оранғанша ұшу-қону жолағынан сырғып кеткен. Шенеуніктер 179 адам қайтыс болғанын растады, тек екі экипаж мүшесі ұшақтың артында табылып, аман қалды. Зардап шеккендердің жасы үш пен жетпіс сегіз жас аралығында.
Jeju Air қандай мәлімдеме жасады?
Корей әуе компаниясының бас директоры Ким Аэ Бэ «басын иіп, кешірім сұрағысы келетінін» айтты делінген компанияның сайтындағы мәлімдемеде. Ол қаза тапқандардың отбасыларына көңіл айтып, Jeju Air оларға қолдау көрсету үшін барын салатынын айтты.
Ким өз мәлімдемесінде «апаттың себебін анықтау қиын, бірақ не себеп болса да, мен бас директор ретінде жауапкершілікті сезінемін» деп қосты. Компания өз веб-сайтының басты бетінен брондау құралдарын алып тастады.
Boeing не деді?
Компания өкілі: «Біз 7С2216 рейсі бойынша Jeju Air компаниясымен байланыстамыз және оларға қолдау көрсетуге дайынбыз. Марқұмдардың отбасыларына көңіл айтамыз» деп мәлімдеді.
Өндіруші апатқа қатысты барлық сауалдарды Оңтүстік Кореяның Әуе кемелері мен теміржол апаттарын тергеу кеңесіне (ARAIB) жіберуге заңды түрде міндетті екенін айтты.
Енді не болады?
Апат Оңтүстік Кореяда президент Юн Сок Ёл соғыс жағдайын енгізгеннен кейін импичмент жариялағаннан кейін саяси хаосқа тап болған кезде орын алды. Алайда президенттің міндетін атқарушы Чой Санг-мок елдегі барлық әуе компанияларының қауіпсіздігін шұғыл тексеруді, сондай-ақ жеті күндік ұлттық аза тұтуды бұйырды.
Оңтүстік Кореяның көлік министрлігі де елде жұмыс істейтін барлық Boeing 737-800 ұшақтарын тексеруді тапсырды.