Қазақстанда мектеп оқушыларының ағзасында психоактивті заттардың болмауын тексеруге жыл сайынғы міндетті мониторинг енгізу жоспарлануда.
Ішкі істер министрлігі тұжырымдамасының жобасы "Open NLA" сайтында қоғамдық талқылау үшін жарияланды.
Қоғаммен серіктестікте қоғамдық қауіпсіздікті қамтамасыз етудің 2024-2028 жылдарға арналған тұжырымдамасын іске асыру жөніндегі жарияланған іс-шаралар жоспарына сәйкес 14-18 жас аралығындағы мектеп оқушылары арасында психоактивті заттарды қолданудың таралуын бағалау бойынша тұрақты мониторинг процедурасын енгізу жоспарлануда.
Белгіленгендей, функционалдық талдау негізінде нашақорлықтың алғашқы профилактикасын үйлестіретін уәкілетті органды анықтау жоспарлануда. Сонымен қатар, нашақорлық пен нашақорлықтың алдын алу бойынша іс-шараларды үйлестіру үшін үкімет жанынан бірыңғай ведомствоаралық орталық құру, сондай-ақ үкімет жанындағы бірыңғай ведомствоаралық орталық базасында Дәрілік заттар бойынша бірыңғай ұлттық ақпараттық жүйені (ДСНН) құру және БҰҰ халықаралық стандарттары негізінде деректерді жинау мен талдаудың тиісті ережелері мен әдістемесін бекіту жолға қойылмақ.
Жарияланған тұжырымдамаға сәйкес ұлттық зерттеулер келесі көрсеткіштер бойынша жүзеге асырылады:
- жалпы халықтың есірткіні қолдануы;
- жастар арасында есірткі қолдану;
- жоғары қауіпті есірткі қолдану тәжірибесі.
Сондай-ақ, тұжырымдама аясында ІІМ Есірткі қылмысына қарсы күрес қызметінің есірткі бизнесін бақылау жөніндегі ұйымдық-құқықтық мәртебесін арттыру және осы саладағы ведомствоаралық үйлестіру жоспарлануда.
Еске салайық, жастарды есірткіге тестілеу мәселесі сонау 2014 жылы көтерілген болатын. Тіпті 2018 жылы Қазақстанда азаматтардың жекелеген санаттары үшін наркологиялық тестілеуді енгізу жоспарланған болатын. Бірақ бұл бастаманың іс жүзінде әлі жүзеге асқан жоқ.
Алкоголь және басқа да есірткі заттары бойынша Еуропалық мектеп зерттеу жобасы (ESPAD) Еуропаның әртүрлі елдеріндегі 14 пен 18 жас аралығындағы мектеп оқушылары арасында жүргізілетін ауқымды зерттеу екенін ескеріңіз. Жобаның мақсаты жасөспірімдер арасындағы алкогольді және басқа да есірткілерді қолдану заңдылықтарын, сондай-ақ осы тәжірибелерге байланысты факторларды зерттеу болып табылады.
ESPAD әдістемесі мектеп оқушыларының репрезентативті таңдауы арасында анонимді сауалнамаға негізделген. Зерттеуге қатысатын әрбір елде мектеп тұрғындарының репрезентативті іріктемесін алу үшін мектептер мен сыныптардың кездейсоқ таңдауы алынады. Студенттер өздерінің алкоголь мен есірткіге қатысты тәжірибесі мен мінез-құлқы туралы сұрайтын сауалнаманы толтырады.
Сауалнама сұрақтары заттарды қолданудың әртүрлі аспектілерін қамтиды, мысалы, қолдану жиілігі, қолданылатын заттардың түрлері мен мөлшері, қолдану жағдайлары мен орындары, есірткінің қолжетімділігі мен қолжетімділігі, қолдануға деген көзқарас, мектеп оқушыларының әлеуметтік және демографиялық ерекшеліктері.
Деректерді жинағаннан кейін әртүрлі елдердегі мектеп оқушылары арасында алкоголь мен есірткі тұтынудың таралуы мен тенденцияларын бағалау үшін нәтижелер талданады. Зерттеу нәтижелері жастар арасында психоактивті заттарды қолданудың алдын алу және азайту бойынша саясатты, бағдарламаларды және шараларды әзірлеу үшін маңызды ақпарат бере