«Гойя» инсталляциясы
Авторы: Люк Джеррам (Luke Jerram)
Арт-объектінің негізгі идеясы - планетаға деген құрмет сезімін ояту, барлық тірі табиғаттың өзара байланысын терең түсіну және қоршаған ортаға деген жауапкершілікті сезіну. Жұмыс Англияның әртүрлі мәдени кеңістіктерінде бірнеше рет көрмеге қойылған.

Planet. Gardens by the Bay, Сингапур
Авторы: Марк Куинн (Marc Quinn)
Арт-объектінің прототипі суретшінің жеті айлық ұлын бейнелейді. «Мен үшін «Planet» - бұл парадокс: ауыр, бірақ салмақсыз болып көрінеді, бірақ бұл өзіміздің де, біз өмір сүріп жатқан әлемнің де көрінісі», - дейді инсталляцияның авторы Марк Куинн (Marc Quinn). Ол «гигантизм» әдісін қолдана отырып, сәби бойындағы барлық қарапайымдылықты және табиғилықты адамдардың жүрегіне жеткізе білді. Мүсіннің ұзындығы 10 метр, салмағы 7 тонна. Мүсін бір қарағанда көрінбейтін екі тірекке орнатылған, сондықтан бала ауада қалқып жүрген сияқты көрінеді. «Планета» мүсінің орны да кездейсоқ таңдалған жоқ. Қазіргі зәулім ғимараттардың фонында шығанағы бақтардың көгалында орналасқан мүсін ерекше әсерлі көрінеді, ал Сингапур тұрғындары үшін ол жаңа әлемнің өмірге келуін бейнелейді.



Toilet Bowls Waterfall, Фошань қаласы, Қытай
Авторы: Шу Юн (Shu Yong)
Периметрі 100 метр, биіктігі 5 метр болатын бұл инсталляцияны қытайлық суретші Шу Юн Фошан керамика және фарфор фестиваліне арнайы жасаған. Бұл қала фарфор зауыттарымен танымал. Орнату материалдары ретінде дәретханадан басқа, раковиналар, биделер мен дәретханалар пайдаланылған. «Фонтан» жұмыс істейді, яғни әрбір керамикалық өнімге су беріледі. Оны орнатуға екі ай уақыт кеткен.
Жергілікті тұрғындар Фошань қаласындай «мәдениет ошағында» бұл туынды үйлеспейді деп есептейді. Бірақ экологтардың ойы керісінше. Өйткені, монтаждау кезінде жергілікті зауыттардың ақауы бар өнімдері мен жарамсыз болып қалған сантехникалық құрылғылар ғана пайдаланылған. Сондықтан қоршаған ортаны қорғау белсенділері Шу Юн дәретхана мен раковиналарды қоқыс алаңдарына тастамай, қайта өңдеудің тамаша әдісін ойлап тапты деп санайды.


The Parthenon of Books, Кассель, Германия
Авторы: Марта Минухин (Marta Minujin)
Аргентиналық суретші Марта Минужиннің «Кітап Парфеноны» «Сөз бостандығы ғибадатханасы» деп те аталады. Өз пішінінде Documenta 14 көрмесінің бөлігі ретінде жасалған бұл уақытша инсталляция әйгілі Афина ғибадатханасының көшірмесі болды, бірақ таңдалған материал өте нақты болды. Металл жақтауға әлемнің әртүрлі елдерінде тыйым салынған кітаптар тізіміне енгізілген 100 000 кітап бекітілген. Жарияланымдарды қолайсыз ауа-райынан қорғау үшін құрылымның үстіне пластик пленкамен жабылған. Бұл сонымен қатар көрермендерге кітап мұқабаларын көруге мүмкіндік берді. Орнату бөлшектелгеннен кейін кітаптарды кез келген адам ала алады. «Кітап Парфеноны» орналасқан жерді таңдаудың да символдық мәні бар, дәл осы алаңда 1930 жылдары фашистер Германияда тыйым салынған мыңдаған кітаптарды өртеп жіберді.



Өнерді, өнер иесін біржақты түсіну қиын. Бүгінгі топтамада біз сіз үшін дизайнында өте екіұшты, кейде эстетикалық тұрғыдан даулы болып табылатын ең танымал және таң қалдыратын инсталляциялар мен өнер нысандарын жинадық. Бұл таң қалдыратын инсталляцияларды жасаған суретшілердің мақсатын түсіне алдыңыз ба? ...