Бірнеше ұрпақ өкілдерін Леонардо Ди Каприоның фильмдерін көріп өсті деп толық айта аламыз. Бірақ актердің өзі классиканы тыңдап өскен көрінеді. Оның сүйікті фильмдерінің тізімде 20 ғасырдағы Голливуд пен ішінара еуропалық кинематографияның тарихын анықтайтын барлық нәрсе бар.

Жанр классикасы: Леонардо Ди Каприоның сүйікті 10 фильмі
Леонардо Ди Каприо, «Титаник» фильмінен кадр

1. «К востоку от рая» фильмі, 1955
Режиссері: Элия Казан
Басты рөлдерде: Джеймс Дин, Джули Харрис, Рэймонд Масси, Берл Айвс, Ричард Давалос, Джо Ван Флит

Жанр классикасы: Леонардо Ди Каприоның сүйікті 10 фильмі
Фото: «К востоку от рая» фильмінен кадр

Джон Стейнбек романының фильмге бейімделуі. Жанр — бұл Қабыл мен Әбіл туралы библиялық астарлы әңгімені қайталайтын отбасылық дастан. Діндар әке бір ұлына артықшылық беріп, екіншісін байқамайды, оны әкелік махаббаттың жоқтығы толық үмітсіздікке әкеледі, ол уақыт өте ашуға айналады. Бұл Джеймс Диннің көзі тірісінде шыққан жалғыз фильмі. 1955 жылдың қыркүйегінде, «Едемнің шығысы» фильмінің премьерасынан алты ай өткен соң, өз ұрпағының ең перспективалы актері жол апатынан қайтыс болды. Бірақ бұл фильмде ойнаған бір рөлдің өзі оны американдық киноның аңызына айналдыруға жеткілікті.

Өз мансабының басында Ди Каприо жиі Динмен салыстырылды. Сыншылар сыртқы түріндегі, ойнау мәнеріндегі және, әрине, талант ауқымындағы ұқсастықтарды атап өтті. Ал өткен жылы аты аңызға айналған «Жылу» фильмінің авторы режиссер Майкл Манн Динге арналған өмірбаяндық фильмге 19 жасар Леоны дерлік түсіргенін мойындады. Содан кейін әртіс тыңдауларға түсіп қалды. Режиссердің айтуынша, басты рөлге үміткер кейбір жағынан «бала сияқты». Фильмнің өндірісі тоқтап қалды және екі жұлдыздың ұқсастықтары туралы әңгіме көп ұзамай жойылды: Лео «екінші декан» емес, бірінші және жалғыз Леонардо Ди Каприо екені бәріне белгілі болды.


2. «2001 год: Космическая одиссея» фильмі, 1968 жыл
Режиссері: Стэнли Кубрик
Басты рөлдерде: Кейр Далли, Гари Локвуд, Уильям Сильвестр, Дэниел Риктер, Леонард Росситер, Маргарет Тайзак

Жанр классикасы: Леонардо Ди Каприоның сүйікті 10 фильмі
Фото: «2001 год: Космическая одиссея» фильмінен кадр

Ұзақ уақыт бойы ғылыми фантастика, соның ішінде экрандық фантастика «төмен жанр» болып саналды. Кубрик ғарыш туралы түсіру кезінде жаһандық тақырыптарды: өмір туралы, өлім туралы, Құдай туралы, махаббат туралы айтуға болатынын дәлелдеді. Адамзаттың эволюция барысына әсер ететін жұмбақ қара монолиттермен кездесуі туралы фильм ғылыми фантастикалық киноның стандартына айналды. Көрермендер де, сыншылар да жасанды интеллекті бар сөйлейтін компьютерге, Ричард Штраустың музыкасына қойылған жауынгер маймылдар бар көріністерге (жақында Грета Гервигтің «Барбиінде» пародияланған) және қайта туылумен аяқталатын соңғы психикалық сапарға риза болды.

Актер сұхбаттарында «2001 год: Космическая одиссеяға» деген сүйіспеншілігі туралы бірнеше рет айтқан. «Бұл фильмнен де жоғары нәрсе. Бұл рухани тәжірибе», — деді Ди Каприо. «Сіз Кубриктің мақсаты бізді ғаламмен қарым-қатынасымыз туралы ойлауға мәжбүрлеу екенін түсінуіңіз керек. Бұл суретке қаншалықты жиі қарасаңыз, соғұрлым көп сұрақ қоясыз». Сонымен қатар, бір қызығы, Леоның жеке фильмографиясында әлі күнге дейін ғарыш туралы бірде-бір фильм жоқ. Оның ғылыми фантастика жанрындағы жалғыз тәжірибесі Кристофер Ноланның бастамасы болып қала береді.

3. «8 с половиной» фильмі, 1963 жыл
Режиссері: Федерико Феллини
Басты рөлдерде: Марчелло Мастроянни, Клаудия Кардинале, Анук Эйми, Катерина Боратто, Барбара Стил, Сандра Мило

Жанр классикасы: Леонардо Ди Каприоның сүйікті 10 фильмі
Фото: «8 с половиной» фильмінен кадр

фильмдегі кейіпкер танымал режиссер Гвидо Ансельми (Марчелло Мастроянни) жаңа фильм түсіруге кірісе алмайды. Оның өмірден де, махаббаттан да көңілі қалады. Шабыт іздеу үшін Гвидо толығымен өз ойлары мен естеліктеріне енеді. Бұл суретті ойлап тапқан кезде Феллини әріптестеріне қандай сыйлық жасап жатқанын елестете де алмағаны анық. «8 жарым» фильмі шыққаннан кейін қорқыныш пен қиялды жаңа сценарийге айналдыру арқылы шығармашылық дағдарысты жеңу рецепті әдеттегідей болды. Егер сіз не туралы фильм түсіретініңізді білмесеңіз, надандығыңыз туралы, осы тұйыққа қалай түскеніңіз туралы фильм түсіріңіз.

«8 жарым» – Ди Каприоның досы әрі тәлімгері Мартин Скорсезенің сүйікті фильмдерінің бірі. Бірнеше жыл бұрын режиссер Феллини туралы «Маэстро» атты көлемді эссе жазды. Скорсезенің айтуынша, дәл осы фильмде итальяндықтардың «абсолютті визуалды шеберлігі» анықталды: «Мен бұл фильмді сансыз рет көрдім және әлі де таң қаламын: ол мұны қалай жасады? Желдің әрбір қимылы, ым-ишарасы мен екпіні қалайша бір-біріне тамаша үйлеседі?»- деді Ди Каприо. Осыдан кейін фильмнің Леоның топ тізімінде болуы таңқаларлық емес: Ди Каприо мен Скорсезенің киноға деген көзқарастары ұқсас болуы мүмкін.

4. «Принцесса Мононоке» 1997 жыл
Режиссері: Хаяо Миядзаки
Басты рөлдерде: Юрико Ишида, Йоджи Мацуда, Суми Шимамото, Акихиро Мива, Масахико Нишимура, Мицуко Мори

Жанр классикасы: Леонардо Ди Каприоның сүйікті 10 фильмі
Фото: «Принцесса Мононоке» анимациялық фильмінен кадр

Хаяо Миядзаки жасаған анимациялық шедеврдің әрекеті ортағасырлық Жапонияда өтеді. Эмиши тайпасының ханзадасы Ашитака өз ауылына шабуыл жасаған қабанды өлтіреді, бірақ нәтижесінде ол жануарға әсер ететін қарғыстың құрбаны болады. Ем іздеп, батыр ұзақ сапарға аттанады, бұл оны қару-жарақ шығарылатын Темір қалаға әкеледі. Ежелгі орманның тұрғындары: қасқыр Моро мен оның асырап алған қызы Сан, «ханшайым Мононоке» табиғатты аяусыз бұзып жатқан қала тұрғындарына қарсы тұрады.

Studio Ghibli фильмі 1997 жылдың жазында жарыққа шығып, жапон кинематографиясының тарихындағы ең көп табыс әкелген фильм болды. Дегенмен, ол бірнеше ай ғана тұғырда тұрды: қыста «Титаник» экрандарда пайда болып, «ханшайымды» бірінші орыннан оңай ығыстырды. Америкалық блокбастерде басты рөлді сомдаған Ди Каприо жергілікті қыздардың кумиріне айналып, Жапонияға жиі баратын. Дегенмен, актер Миядзаки фильмін Титаниктің жарнамалық турындағы жағымды естеліктер үшін емес, жақсы көреді. Мононоке ханшайымының маңызды тақырыптарының бірі — табиғат әлемі мен адамзат өркениетінің қарқынды дамуы арасындағы шешілмейтін қайшылық. Белсенді эколог Ди Каприо Миядзакидің жолдауын бағаламай тұра алмады.

5. «Таксист» фильмі, 1976 жыл
Режиссері: Мартин Скорсезе
Басты рөлдерде: Роберт Де Ниро, Кибил Шеферд, Джоди Фостер, Харви Кейтел, Питер Бойл, Леонард Харрис

Жанр классикасы: Леонардо Ди Каприоның сүйікті 10 фильмі
Фото: «Таксист» фильмінен кадр

Голливуд шебері Мартин Скорсезенің барлық фильмдерінің ішінен Ди Каприо режиссердің ең танымал және мүмкін ең жақсы жұмысы – «Таксист» фильмін ерекше атап өтеді. Лео алғаш рет ұйқысыздықтан зардап шегіп, түнгі такси жүргізушісі болып жұмысқа орналасып, 15 жасында Нью-Йоркті айнала бастаған Вьетнам ардагері туралы фильмді көрді. «Фильмдегі басты кейіпкер Травис Бикл мені таң қалдырды», — деп есіне алды актер. «Мен оған сондай жанашырлық танытқаным есімде». Мен оны түсіндім деп ойладым. Мен оның өмірін, жалғыздығын түсінемін. Сосын финалда ол мені жерге қаратты. Мен отырдым, оған қарап: «Бұл қандай адам?» деп ойладым. Ол бәрібір кім?» Мен онымен толықтай танысып едім, кенет ол өзі айтқан адамнан мүлдем басқа болып шықты. Бұл ең үлкен тәуелсіз фильм».

«Таксист» фильміндегі басты рөлді Скорсезенің сүйікті суретшісіне айналған Роберт Де Ниро ойнады. Арада көп жылдар өткен соң Ди Каприо оны осы лауазымда ауыстырды. Биыл киносүйер қауым «Убийцы цветочной луны» драмасының шығуын асыға күтуде. Бұл Скорсезенің Де Ниро мен Ди Каприо бірге түскен алғашқы фильмі. Фильм Осаж үнді қорығының жерінде мұнай табылғаннан кейін оны шарпыған кісі өлтіру толқыны туралы баяндайды. Сыншылар қазірдің өзінде бұл фильм үшін Ди Каприоға екінші «Оскар» сыйлығын және кем дегенде Де Нироға үміткер болатынын болжап отыр.

6. «Велосипед ұрылары» фильмі, 1948 жыл
Режиссері: Витторио Де Сика
Басты рөлдерде: Ламберто Маджорани, Энцо Стайола, Лианелла Карелл, Елена Алтиери, Джино Салтамеранда, Джулио Кьяри

Жанр классикасы: Леонардо Ди Каприоның сүйікті 10 фильмі
Фото: «Велосипед ұрылары» фильмінен кадр

Жұмыссыз отағасы және екі баланың әкесі Антонио Риччи көп қиындықтан кейін велосипедті қажет ететін плакат салушы болып жұмыс табады. Батырдың екі доңғалақты досы болған, бірақ ақшаның жоқтығынан оны ломбардқа сатып жіберген. Велосипедті қайтарып алу үшін Антонионың әйелі отбасының соңғы байлығын: оның қанжығасы болған зығыр жаймаларын кепілге қояды. Жұмыстың бірінші күні велосипед ұрланады. Антонио кішкентай ұлы Бруномен бірге оны іздеуге шығады. Әрекет ету уақыты – соғыстан кейінгі Италия, әрекет орны – мәңгілік Рим қаласы.

Ди Каприоның тізіміндегі екі итальяндық фильмді кездейсоқ оқиға деп санауға болмайды. Мүмкін, бұл оның тамырына құрмет: актердің әкесі жартылай итальяндық, оның әкесі жағынан Неапольден шыққан. Голливуд жұлдызының есімі де сол жерден шыққан. Бұқаралық ақпарат құралдарында тараған аңыз бойынша, Леоның анасы Уффици галереясында Леонардо да Винчидің картинасын қарап отырып, балаға қандай ат қоюды шешкен. Сонымен қатар, бәрі әлдеқайда қарапайым болуы мүмкін. «Велосипед ұрылары» – итальяндық неореализмнің ең маңызды фильмдерінің бірі, ол негізінен 20-шы ғасырдағы барлық кейінгі еуропалық кино толқындарын алдын ала анықтап, шабыттандырған қозғалыс.

7. «Когда Гарри встретил Салли» фильмі, 1989 жыл
Режиссері: Роб Райнер
Басты рөлдерде: Билли Кристал, Мег Райан, Кэрри Фишер, Бруно Кирби, Стивен Форд, Лиза Джейн Перский

Жанр классикасы: Леонардо Ди Каприоның сүйікті 10 фильмі
Фото: «Когда Гарри встретил Салли» фильмінен кадр

Классикалық голливудтық роман-ком, ол бірден бағаланады. Сюжет оған және оған, Гарри мен Саллиге негізделген. 12 жыл ішінде олар мезгіл-мезгіл кездесіп, сырларымен бөлісіп, ер мен әйелдің достығы туралы айтысып, бір-бірін ұзақ уақыт сүйгендерін соңына дейін түсінеді. Фильмнің ең танымал сахнасында Салли мейрамханада қатты ыңылап, Гарриге әйелдердің оргазмды қалай оңай қолданатынын көрсетеді. Көрші үстелде отырған ханым (бұл директордың анасы) даяшыға бұрылып: «Оған әкелген нәрсені маған да әкеліңіз» деп аңызға айналған сөзді айтады.

Ди Каприо бұл суретті жиі еске алады. Біріншіден, ол өзінің мектептегі алғашқы махаббаты Сесилия есімді испан қызын кездесуге апарды. Алайда кездесу сәтсіз аяқталды: болашақ актердің ұялғаны соншалық, фильмнен кейін ол әңгімені жалғастыра алмады. Екіншіден, ол бірде «Титаниктегі» серігі Кейт Уинслетпен қарым-қатынасын фильмдегі тамаша жұптармен салыстырды. Осыдан кейін жанкүйерлер ұзақ уақыт бойы жұлдыздар қарым-қатынасты бастайды ма деп ойлады (олар, өкінішке орай, бастамады). Ақырында, Гарри мен Саллидің режиссері Роб Райнер «Уолл-стрит қасқыры» фильмінде Ди Каприо кейіпкерінің әкесінің рөлін сомдады. Шеңбер жабық.

8. «Манхэттен» фильмі, 1979 жыл
Режиссері: Вуди Аллен
Басты рөлдерде: Вуди Аллен, Дайан Китон, Майкл Мерфи, Мэриэл Хемингуэй, Мэрил Стрип, Энн Бирн Хоффман

Жанр классикасы: Леонардо Ди Каприоның сүйікті 10 фильмі
Фото: «Манхэттен» фильмінен кадр

90-жылдардың аяғында Нью-Йорк журналы сол кездегі өте жас Ди Каприоға «Лео, қала ханзадасы» атты мақала арнады. Актер Нью-Йоркті шынымен жақсы көреді және түсірілімнен бос уақытының көп бөлігін сонда өткізеді. Сондықтан, оның сүйікті фильмдерінің тізіміне Вуди Алленнің «Манхэттен» — сөйлейтін, көзілдірік киген, ұнайтынын шеше алмайтын адам туралы фильмі болғаны таңқаларлық емес. Бұл фильмдегі бөлек кейіпкер — жарқыраған шамдары, монументалды зәулім ғимараттары және қозғалыссыз көшелері бар мегаполистің өзі.

Сыншылар Аллен жасаған Нью-Йорктің шынайыдан мүлдем басқаша екенін және өмірден алынған суреттен гөрі режиссердің ішкі әлемінің көрінісі екенін жиі жазады. Бұл 70-ші жылдары болған болуы мүмкін, бірақ таңғаларлық нәрсе. Киноның өзі шындықты жасай бастады, ал «Манхэттеннің» тапқыр кейіпкерінің сөзімен айтқанда, «Гитлердікінен ұзағырақ өмір сүретін» қарым-қатынасқа қабілетсіз және өздерінің невроздарына шексіз үңіле отырып, Бергманның шығармашылығы туралы пікір таластыратын зиялылар тұратын қала дүниеге келді.

9. «Лоуренс Аравийский» фильмі, 1962 жыл
Режиссері: Дэвид Лин
Басты рөлдерде: Питер О’Тул, Алек Гиннес, Энтони Куинн, Джек Хокинс, Омар Шариф, Хосе Феррер

Жанр классикасы: Леонардо Ди Каприоның сүйікті 10 фильмі
Фото: «Лоуренс Аравийский» фильмінен кадр

Бірінші дүниежүзілік соғыс кезінде Таяу Шығыста қызмет еткен және Осман империясына қарсы арабтардың көтерілісіне қатысқан британдық дипломат, археолог және барлау қызметкері Томас Эдвард Лоуренс туралы Дэвид Линнің ұлы эпопеясы. Оның ауқымы қазірдің өзінде таң қалдырады: төрт сағаттық жұмыс уақыты, 14 айға созылған түсірілім, Питер О’Тул мен Омар Шарифтің арнайы қойылымдары (екеуі де Лоуренстен кейін танымал болды), ыстық шөлдегі панорамалық көріністер, жеті Оскар, соның ішінде оның ішінде негізгісі – жылдың үздік фильмі үшін.

Біздің уақытымызда Лина фильмде бірде-бір толыққанды әйел кейіпкері болмағаны үшін айыптала бастады, ал араб көтерілісіндегі оқиғалардың өзі шегіне дейін жеңілдетілді. Басты кейіпкердің фигурасы да көптеген сұрақтар тудырады: романтикалық «ақ құтқарушыны» қазір көрермендер де, сыншылар да бағаламайды. Бірақ фильмнің кино тарихына әсерін жоққа шығару мүмкін емес. Лоуренс болмаса, «Жұлдызды соғыстар», «Дун» немесе «Қазіргі Апокалипсис» болмас еді. Стивен Спилберг, Ди Каприо пұт ұстанатын тағы бір режиссер (олар бірге түсірді, егер сен істей алсаң, мені ұстап ал) бір кездері Линнің фильмін оның мансап таңдауына әсер еткен «ғажайып» деп атаған.

10. «Сансет бульвар» фильмі, 1950 жыл
Режиссері: Билли Уайлдер
Басты рөлдерде: Уильям Холден, Глория Свонсон, Эрих фон Строхайм, Нэнси Олсон, Фред Кларк, Ллойд Гоф

Жанр классикасы: Леонардо Ди Каприоның сүйікті 10 фильмі
Фото: «Сансет бульвар» фильмінен кадр

Голливуд бірден «дүкендегі» фильмдерді түсіре алмады. Алғашында «арман фабрикасында» болғанның бәрі, әдетте, сол жерде қалды, ал көрермендер тек әдемі өмірдің тамаша орамасын көрді. «Сансет бульвар» драмасында режиссер Билли Уайлдер алғаш рет жұртшылықты сахнаның артына қалдырып, жұлдыздар әлемінің астарын көрсетуге шешім қабылдады. Әңгімеде кедей сценарист (Уильям Холден) ұмытылған, қартайған киножұлдыз Норма Десмондтың (Глория Свонсон) үйінде аяқталады, ол өзінің иллюзиялар әлемінде өмір сүреді және әлі күнге дейін өзін миллиондардың кумирі санайды.

Сансет бульвар – Голливудтың алтын ғасырының нағыз энциклопедиясы. Кадрда ұлы режиссерлер Эрих фон Строхайм мен Сесил Б. ДеМил, комедияшы Бастер Китон, әлеуметші Хедда Хоппер және дыбыссыз кино жұлдызы Анна Нильсон пайда болды. Басты кейіпкерді Глория Свонсон сомдайды, оның өмірбаяны негізінен кейіпкердің тарихымен сәйкес келеді. Бірақ фильмнен ләззат алу үшін көрерменге бұл атаулардың барлығын білу қажет емес. Уайлдердің фильмінің сюжеті мүлдем ескірген емес және әлі күнге дейін киноға деген құмарлықтың және атақ-даңққа құштарлықтың адамды қайда апаруы мүмкін екендігі туралы қатаң ескерту ретінде қызмет етеді. Голливудтың қазіргі аспан әлемінің қай-қайсысы да, соның ішінде Ди Каприо да Норма Десмондтың тағдырын қайталағысы келмеуі екіталай.

Ақерке Дүйсенбай

Поделиться: